Od 1 lipca 2019 roku nieruchomości niezamieszkałe
będą włączone do systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
Gminy Bolesław
Rada Gminy Bolesław podjęła uchwałę w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, od dnia 1 lipca 2019 r.
Nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne to nieruchomości służące innej funkcji niż mieszkalna np. nieruchomości, na których jest prowadzona działalność handlowo-usługowa, przemysłowa, oświatowa czy kulturalna (np. sklepy, siedziby firm, biura, zakłady pracy, urzędy, szkoły, hotele, domki letniskowe, cmentarze, itp.).
Odbiór odpadów komunalnych z tych nieruchomości do tej pory odbywał się w ramach indywidualnych umów zawieranych przez właściciela nieruchomości z uprawnionym do tego typu usług podmiotem.
Od 1 lipca 2019 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych będą wnosić opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Bolesław, w związku z czym należy rozwiązać dotychczasową umowę zawartą z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne z dniem 30 czerwca 2019r.
Nowy system dotyczy tylko i wyłącznie odpadów komunalnych, czyli odpadów niezawierających odpadów niebezpiecznych, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych.
Pozostałe odpady tj. np. medyczne, produkcyjne i poprodukcyjne, powstające w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej odbierane będą zgodnie z obowiązującymi przepisami przez specjalistyczne firmy posiadające odpowiednie uprawnienia w tym zakresie na dotychczasowych zasadach.
Od 1 lipca 2019r. odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych odbierać będzie firma wyłoniona w postępowaniu przetargowym, z którą Gmina podpisze umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Wszyscy właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych. Właściciel nieruchomości, który zadeklaruje chęć gromadzenia odpadów w sposób selektywny, będzie dodatkowo zaopatrywany przez firmę odbierającą odpady, w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
Minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych określa Rozdział 4 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bolesław.
Właściciel nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi do Urzędu Gminy Bolesław, ul. Główna 58, 32-329 Bolesław w terminie do dnia 15 kwietnia 2019r.
Wzór formularza deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostępny jest na stronie internetowej www.gminaboleslaw.pl lub w siedzibie Urzędu Gminy Bolesław, pokój nr 6.
Właściciel nieruchomości niezamieszkałej w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wskaże liczbę i rodzaj (pojemność) posiadanych pojemników na odpady, zadeklaruje sposób prowadzonej zbiórki (selektywna lub nie) i ilość wywozów w ciągu jednego miesiąca oraz dokona naliczenia wysokości miesięcznej opłaty, która będzie iloczynem: ilość posiadanych pojemników x uchwalona stawka opłaty za dany pojemnik x krotność odbiorów w miesiącu.